بهره‌برداری از خط لوله دوم انتقال گاز یزد، تابستان امسال آغاز می‌شود

مجری خط لوله دوم گاز یزد از پایان یافتن عملیات کامل تست هیدرو استاتیک و بهره‌برداری از این خط انتقال درتابستان امسال خبرداد.

به گزارش يزدفردا به نقل از  شانا، مهندس سعید ستوده با اعلام این خبر افزود: درحال حاضر کلیه عملیات مکانیکال، اعم از نصب شیرهای گاز و تاسیسات پیگ رانی مسیر 176 کیلومتری خط انتقال یاد شده پایان یافته است.

وی تصریح کرد: مراحل تست هیدرو استاتیک خط دوم انتقال گاز یزد، هم اکنون در دست انجام است و درتابستان امسال با پایان این عملیات، بهره برداری از آن نیز آغاز خواهد شد.

مجری طرح خط دوم انتقال گاز یزد با اشاره به قابلیت انتقال روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز ازطریق این خط انتقال، هزینه ارزی این طرح را 200 میلیون دلار و هزینه ریالی آن را 380 میلیارد ریال اعلام کرد. 

این خط انتقال گاز درسه گستره 56 و 40 اینچ در دست احداث است و بهره برداری از آن موجب خواهد شد تا گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی مهمی از جمله صنعت فولاد، صنایع کاشی و کوره ها که درمحور صنعتی عقدا ـ اردکان ـ میبد ـ یزد، واقع شده اند، تامین شود.


برپایه این گزارش، با توجه به اولویت در گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها، خط انتقال و تعذیه‌ای نیز به طول 50 کیلومتر درمحور صنعتی یاد شده در دست اجراست که با اتصال آن به خط دوم انتقال گاز یزد، شرایط لازم برای تامین گاز صنایع واقع در این محور صنعتی فراهم خواهد شد.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا